I když to tak posledních 40 let možná nevypadá, tak i film se postupně, i když velmi pomalu, po technické stránce vyvíjí. Za posledních čtyřicet let se toho moc neodehrálo, kromě digitalizace a v posledních letech stoupajícího použití 3d. Mnoho lidí si myslí, že 3d filmy jsou absolutním vrcholem společně s použitím vysokého rozlišení. Ve skutečnosti však 3d filmy rozhodně neznamenají konec 3d filmů. Budoucnost toho nabídne ještě skutečně hodně. Mezi věci, které nás v budoucností čekají u 3d filmů, ale i u těch 2d je zvýšení frekvence jednotlivých záběrů. V dnešní době je obecně přijímaným faktem, že pro kvalitní filmový zážitek stačí 24 snímků za vteřinu. Ve skutečnosti to však nestačí a při použití vyšší frekvence záběrů je výsledný obraz mnohem lepší. Nejenom, že je takový obraz stabilnější, ve skutečnosti je i čistější ostřejší.
James Cameron se v nedávné době vyjádřil, že právě zdvojnásobení frekvence je dalším krokem po přechodu k 3d filmu. Testovací promítaní filmů, které mají místo 24 snímků za sekundu 48 snímků za sekundu dopadlo velmi dobře, všichni diváci se jasně vyjádřili, že je takový obraz čistý, akce jde lépe sledovat a navíc má použití 48 snímků za sekundu výhodu v tom, že 3d filmy postrádají tzv. "duchy".
Je nutné si uvědomit, že filmy se ve formátu 24 snímků za sekundy natáčejí a promítají už od 20. let minulého století a již opravdu nastal čas top změnit, vhledem k nepopiratelně vyšší kvalitě materiálu se 48 snímky na sekundu. Právě to si uvědomil i Peter Jackson a tak bude jeho Hobbit natočen právě v tomto formátu.
Teď už jenom dodejme, že stejně jako 3d filmy, ani tento formát není úplně nový a již v minulosti se něco podobného snažili různí lidé a například formát 60ti snímků za sekundu byl použit na různých atrakcích v zábavních parcích.
No comments:
Post a Comment